středa 16. ledna 2013

Malaysia




Naimuv kamarad u kterého sme sqotovali
S mafianem Nainem
Blíží se večer a já si to kráčím  městečkem, které je rozdělené Thaisko - Malayskou hranicí, i když stále v ruce držím cedulku KL (Kuala Lumpur) tak se spíš rozhlížím, kde můžu rozbalit stan. Po krátké chvíli mě z myšlenek vytrhnul ředitel místního podsvětí a mafian v jedné osobě, jak o sobě NAIM rád tvrdil. Ve zkutečnosti pašoval z thaiska do malayizie banány, na vlastní oči sem zažil jak jsme přes hranice propašovali minimálně půl kila banánů:-) ale zpět k na začátek: ptal se mě jestli nechcu někam zvést že sice do Kuala Lumpur nejede, ale že mě může nechat někde, kde bude větší provoz tím směrem. Řekl sem mu že se rozhodně rád s ním přesunu, ale že by bylo super,kdyby věděl o nějakém místě, kde se dá kempovat a vklidu přespat. Dovezl mě k jezeru, že tam rozhodně možu spat ale když sem chtěl vystopit, nakonec změnil názor, že mám jet sním že ví ještě o lepším místě. Jestli plánujete cestu do malaysie naučím vás zázračnou formuli "I am Naims friend" to funguje na všechno, chcete přespat?! "I am Naims friend" a oni vas nechaji zadarmo přespat, chcete jest ?! "I am Naims friend" a dostanete zadarmo najest. Pustí vás s tím i na svatbu, jednou sem to zkusil i na holku  "Do you know Naim!!?? do you want sleep with me?" :-)

No fakt!přeca bych ti tu nekecal né?! ale každopádně Malaysie byla tak trošku Naimuv svět, chvilku jsme pobývali u jeho kamaráda, pak sme sa přesunuli k němu, kde jsem strávil asi pět dní. První noci jsme okupovali hospody a to bylo asi poprve v životě, co se mě postesklo po české hospodské kultuře, kterou teda moc rád nemam. V česku se každý baví dohadovaním o politice a věčným stěžováním jak je všecko nahovno a tak. Jenže v muslimské malaysii kde je alkohol zakazaný si lidi v pubu vubec nepovidají, jen se dívají na podium kde probíhá karaoke, bohužel Malajských cover-bendů, takže slabota a to i přes to že mě tam Naimovi kamarádi propašovali rum a obsluha nám tam do kelímku od coly na-tajňačku dávala Guinessa. Co bych dal za tu živost a uřečnovanost českých hospod a když jsem vzpomněl na taneční kreace kamarádů na kulečníku tak sem aj slzu uronil, no fakt Járo :-)





Chtěl jsem oslavit silvestr na NZ protože jsem si říkal, že v češtině s Bravošem sa mě bude líp pit a oslavovat. Takže jsem sa s Naimem po pětí dnech rozloučíl a vydal se směr Singapore na letadlo. Naim sice měl cestu do KL (což je půlka cesty) ale musel vést sestru a její děti na svatbu. Domluvili sme se že mě odveze na nějaky dobrý spot kde se dá dobře stopovat. Když jsem chtěl vysednout, tak mě zase zastavil, počkaj! Nějak to uděláme, takže jsme nakonec v 6místném vanu jeli já, Naim, jeho sestra a její 7 dětí. Jeli sme v noci a su rád že sem s něma jel protože su si jistý, že sem kolem 4rano Naima zastihl jak má zavřené oči...


Thaiská restaurace v centru KL - výborné možské speciality
Ašram v restauraci
V KL jsem měl plán na první noc jistý, příjedem ráno a dospím sa v autě a pak neco vymyslím co dál. Jenže Naim měl pravdu že jestli přijedem v 6 a tak při tomto vedru sa da vydržat v autě maximálně do osmi, ale naštěstí měl pro mě plán. Asi kolem té půl šesté ráno zavolal nějakému kamaradovy, jestli by mě neubytoval, a jak jsem odhadl z výrazu jeho kamarada v obličeji, byl ze mě očividně nadšený. Uplně jsem si představoval jak mě někdo volá před šestou , "zdar kamo už tak pul roku sem ta neviděl, jak sa maš? jen tak při řeči, neubytoval bys na pár nocí tady jednoho stopařa z československa" a musim uznat že bych se tvářil líp. Řekl jsem Naimovy že tam rozhodně nebudu spat a že budu riskovat umrtí v autě než cokoliv jineho. A pak mě Naim zavezl na nejvíc super místo možná za celý můj trip. Do Thaiské restaurace v centru KL. Kde sem spal u ševkuchařa Ašrafa. Tam jsem se měl zase jako král, zase jako v Nepálu, nebo jako u maminky doma. Holky se tam o mě starali jak o vlastního - pitíčko, kafíčko, papaníčko - co hrdlo ráčí, uplně dočista jsem zase na pár dní na nějaký nový zeland zapomněl.  Těsně před odletem jsem je ještě navštívil (protože jsem nakonec letěl z KL, ze Singaporu letenka co stala před mojim odjezdem z čr 300dolaru, najednou stala 1300dolaru.) byl to tuším adventní večer a holky,jako každý večer, teda vlastě jako každé ráno, protože tam se večeřalo hromadně až po šichtě a to bylo kolem 2-3ráno, udělali super hostinu s kopcem rýže, mořských ryb, chobotnice a krevet, a když sme tak všichni pohromadě seděli a pojidali, citil jsem se jako s vlastní rodinou jak kdybych k nim patřil už od malička... Když to tady tak píšu a vzpomínam na to tak si říkám že chcu kuwa zpátky za něma :-)
Svatební průvod



Afzalův kámoš Aung
- v práci zrovna nakupujeme dřevo na stavbu
Víš stopovat v malajzii není vůbec lehká věc, já bych to tak ohodnotil na 5+5+5, tak jak to bylo s Naimem a jak to potom bylo když jsme stopl Afzal po cestě do Singaporu, stopujete pět minut, zastaví vám někdo kdo vás odveze jen 5kilometru, ale nechá vas u něho spát dalších 5dní, ne-li víc. Afazal mladý týpek který je mladší jak já a už má dvě společnosti, tak sa to kurva děla:-) mě vzal jak už je tak v Malaysii zvykem přespat k jeho kamaradovy Aughovy z Burmy, kde sem si zažil předodjezdovou pohodičku v podobě sledování fotbalu a neomezeného přísunu piva. Po dlouhé době sem spal na posteli a vtipné bylo že ta místnost neměla žádné okno, takže tam byla pořad tma a odhaduju že pravě proto jsem byl vždycky překvapený, když jsem z té přepychové postele vylezl otevřel dveře a zjistil, že už je jedna odpoledne.

 Jakékoli další pokusy o stopování v malajsii jsem vzdal :-) ale pokusil jsem se tam koupit telefon s Androidem abych mohl na něm programovat. Koupil jsem od nějakého mafiana z turecka za 250dolarů koupil zánovníkopii samsung galaxy note z Thaiwanu a nepoznal sem to :-( Takže asi bych měl vrátit Androidí programatorskou licenci.


Každopadně v Malajsii ať už u Naima nebo Ašrafa nebo Afzala bylo moc super a chtěl bych jim všem poděkovat a chci říct že Malajsie patří mezi top destinace jako Bosna, Albanie, Nepal v mojem TO-VISIT-AGAIN listu, rozhodně se tam chcu vratit.
Nesmí chybět fotka se západem slunce - tentokrát nad Kuala Lumpur


1 komentář:

  1. Hi, thanks for the post & compliment. Really hope to meet u again. Live long bro

    OdpovědětVymazat